Pagina's

vrijdag 15 januari 2016

Je verjaardag vieren in NY

Klaar wakker, dat waren we om 04:00 uur. Het was te verwachten. Maar het was een bijzondere dag, Judith werd 30 jaar!! We hadden het met 6 uur uitgesteld maar toch moest ze eraan geloven om deze mijlpaal te halen.

Het ontbijt was pas om half 7 open dus stipt om half 7 stonden we aan de deur van de zaal te rammelen, letterlijk. Het ontbijt was prima, je kan het slechter treffen. Om half 8 gingen we de deur uit richting Times Square. Aangekomen was het vrij rustig. Maar ergens stonden mensen achter dranghekken met kartonnen bordjes met onzin teksten. Wat bleek, het voor de opnamestudio van Goodmorning America. Je kon letterlijk de presentatoren zien zitten en buiten stonden deze mensen bij een camera om even in beeld te komen. Net toen we wilde weglopen zagen we opeens Judith haar favo programma....Sesamstraat!! Uiteraard acteurs achter een dranghek met doek. Snel wat foto's geschoten.

Om 8 uur konden we de bustickets en de tickets van de NY pass halen. Hierna zijn we naar Carlo's Bakery gelopen. In Las Vegas kon je over de hoofden lopen, toen zijn we afgehaakt. Hier een enkele verdwaalde Chinees die aan een cupcake stond te harken met zijn stokjes.  Judith nam een Red Velvet Cupcake en Robert een cannoli. GODDELIJK!! Judith als een kind zo blij. Vrij prijzig maar enorm lekker.

Hierna zijn de tourbus ingestapt voor de eerste tour. Uiteraard zat er bijna niemand in de bus op dit tijdstip. De gids kon zijn fooi direct vergeten, want uiteindelijk ging hij tijdens de rit bij andere toeristen zitten omdat wij hem toch niet konden verstaan (zei hij letterlijk door de microfoon). Tsja waarom hebben we dan beide oordopjes in om zijn onzin verhalen aan te horen?  Maar goed, om nu de hele rit een gids naast je te hebben zitten met sterke verhalen, hoeft voor ons ook niet. Na 2 uur kwamen we weer aan bij de 1 stop.

Vervolgens zijn we naar het Museum of Mordern Art gelopen. Een groot museum waar je normaliter 4 tot 5 uur bezig bent. Nou, na 1 uur stonden wij weer buiten. De enkele schilderij van Vincent van Gogh kon ons nog wel boeien maar een krukje met fietswiel er bovenop vinden wij geen kunst. Of een zwart mannetje op de muur geschilderd met een enorme leuter kunnen wij ook wel verzinnen. Wij zijn niet zo kunstzinnig dus hadden we het snel gezien.

Op naar de volgende attractie, Top of the Rock in het Rockerfeller Center. Een hoge wolkenkrabber waar elk jaar de grote kerstboom staat. Eerst hadden we een soort subway broodje gehaald in de foodcourt. Enorm druk omdat het lunchtijd was. Tsja en wat ga je dan doen als zakenman? In de rij staan om je schoenen te laten poetsen!!! We moesten even goed kijken, maar het was echt zo.

Snel de kaartjes gehaald en we zoefde naar boven. Boven aangekomen was het uitzicht schitterend.

En na flink wat foto's en een magneetje te hebben gescoord zijn we direct doorgegaan naar Pier 14. Vanaf hier gingen we een rondvaart doen met uitzicht op de skyline, lower Manhattan, Vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge. Op de boot was het vrij druk. De irritatie bij Judith begon dan ook op te spelen, mensen die perse ook bij de rand van de boot willen staan voor een selfie, duwen en vragen of je opzij kan. Boot draait en iedereen sprint naar de andere kant om foto's te maken. Scheelde weinig of ze had iemand gekielhaald.

Deze lange dag begon zijn tol te eisen. We waren kapot. In de drukke spits gingen we terug naar het hotel en om 6 uur waren we terug. Na even wat chillen gingen we richting onze favo restaurant, Olive Garden. Hier hebben we een heerlijke lasagne en pasta gegeten met onbeperkt breadsticks en salade (en ja ook refills).

Bij terugkomst in het hotel zijn we maar vroeg te bed gegaan. Morgen weer een lange dag.